Toodels

Ett tag sen det skrevs något i denna lilla fina blogg, men sånt e livet.
Har hänt både det ena och det andra på senaste tiden som vi inte ska prata om men ja...

Lördagskvällen spenderades iaf med att titta på Eurovision Song Contest (min mobil ringer och ja vet inte vart den ligger) med lilla familjen. Okej da, tittade inte helt eftersom jag satt och spelade på min fina dator, men det var på i bakgrunden iaf.
Efter ett tag satt jag och grät lite för mycket (omöjligt att blinka) så min syster (18 år, kom ihåg det) snodde datorn och började gå in på grejer hon ville. Hon hittade någon tjej-sida där de fanns "spel" där man bytte kläder på olika girlies, och så kunde man sminka dom å grejer. Så det slutade med att hon satt i cirkus 1 timme och klädde på små typ dockor på MIN stackars data.  Herre. min. skapare.
Har nog aldrig känt mig så olik henne. Där satt jag innan och sköt allt som rörde sig (varning för att ja låter grymt brutal) och så kommer hon och fakkin helt frivilligt klär på små läskiga minipersoner på datan!! nee, så kan de inte fortsätta

Okej, när vi ändå pratar om min läskigt feminina sida kan jag förklara att jag idag fick ryck och behövde uppdatera min lite mindre smink-samling som är från runt andra världskriget. Så jag går in på HM och behöver en såndär grunka som alla fjortisar får en såndär fin rand av och frågar en yngre dam där: (och dehär e våran konversation)

Jag: Tjo, ja behöver en såndär slags foundation eller va de heter man har för att täcka grejer..
Äckeldam: Hrrm. ja de finns ju flera olika..
J: Öh, okej.. soom?
ÄD: Flytande, fast, pulver.. Det beror på vad man gillar.
J: Okej.. men ja vet inte vad jag gillar..
ÄD: Jaha.
(lång paus, jessica försöker komma på något smart)
J: Men kan du inte rekommendera nån grej?
ÄD: hrrmp (världens suck) jaa.. denhär e väl bra.. (pekar på en ful liten burk)
J (som är helt förvirrad tar den och pillar lite): Ahaaa..
ÄD: Du borde se så att färgen passar, du e ju ganska BLEK.
J: Jahaja, tack. Men jag kollar så att de passar då. (smetar på lite på handen som ja sett i filmer att dom gör).
ÄD: Eeeh ta lite på kinden så du ser att färgen passar.
J: JAHAAA HAHAHAHAHAHA (nervöst skratt)
(Ploppar på lite färg på kinden och har ingen aning om om det ser bra ut eller inte, men väljer att ta den för att slippa skiten)
ÄD: Ja, och så kanske du borde köpa en svamp också.
J: (levande frågetecken) Huh? asså jag kan ingenting om dethär bara så du vet..
ÄD: hehe nää jag märker det. Man har svamp till att smeta ut... (vad hon nu sa)
J: OKEJ TACK TAR EN SÅN OCKSÅ TACKOCHHEJ (går bort snabbt som fan)

Nehepp, aldrig köpa smink igen tackar som frågar. Otrevliga kärringjävel. När du kommer och vill ha hjälp om typ sångare i olika band (som jag bruuukar kunna) så e de ju bara glöm och dröm.

Tare chill
/BJ

Btw 1.
 NP i Matte imorrn, del 2. Hej och hopp det kommer gå hejdundrans
Btw 2. Sitter och rådiggar Norges bidrad i ESC (som vann för er som inte visste de). Bra grejer
Btw 3. 2 konserter ja vill gå på i September. Opeth/Dream Theater och Chimaira/Unearth/Dååth/Throwdown. Måste. köpa. biljetter.
Btw 4. JAG KUNDE SLAPA!!! I runt 5 sekunder utan att riktigt vara medveten om det, men det gick!!!! Det var hemma hos Carro som miraklet hände. Fick världens ryck och BAM vad fint de lät! Men sen när jag kom hem så gick det inte längre. De va ju jävligt synd.


Kommentarer
Postat av: Caroline

Hahaha sådär skulle jag nog också låta om jag köpte smink xD

2009-05-19 @ 18:42:33
URL: http://rotens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0